Hoppa till innehåll

(Förra) veckans…

4 februari, 2013

20130204-203150.jpg

Helgen bjöd på sjukt mycket hembakt och fantastiskt fika. Ovan syns varianten fruktsallad och mjuk pepparkaka (eller brunkaka som farmor sa). Notera också solen!

Vecka 5. Nu går det snabbt framåt. Dagarna blir längre. Takdropp och fågelkvitter om man har tur. Men också en fulltecknad kalender.

humör: Lite för trött för att det ska vara riktigt roligt hela tiden. Uppdrag vecka 6: Gå och lägg mig i tid!

bästa: Hela helgen med världens bästa syster. Hon som förstår precis, i alla lägen.

mysigaste: Långa kramar av sonen som gärna sitter i knä fortfarande.

skönt att få gjort: : Budapest bokat och bestämt. Nu kommer vi!

läsning: Lite för trött och lite för mycket annat för att klämma en hel bok den här veckan. Jag läser vidare i Drömhjärta. Halva kvar.

musik: Gitarr är också fint. Jag petade in lite Simon & Garfunkel på spellistan.

inspiration: Tyvärr ganska oinspirerat.

ord: Livspussel.

miss: Att vi inte bokade de billiga flygbiljetterna vi hittade. 48 timmar senare var de inte lika billiga längre.

lunch: Det blev ingen lunch med damerna den här veckan. Riktigt illa. Nästa vecka måste detta kompenseras stort.

middag: Söndagsmiddag med hela familjen. Mammas goda kyckling och en dessert som vi verkligen inte behövde, men njöt ofantligt av.

choklad: Mörk som vanligt. Och en misslyckad kladdkaka. Glömde jag mjölet?

ser-fram-emot: Ett nytt badrum. Så himla mycket.

irritation: Snöröjarna. Traktorerna och väghyvlarna har jagat mig hela veckan. Framför allt när jag har haft bråttom.

Och vilka snöhögar de lämnar efter sig. Jag ser ingenting i korsningarna. Nu är det bara att chansa och svänga ut.

Dessutom är parkeringsplatserna minimala eftersom halva ytan upptas av snövallar. Sånt hatar jag. Jag hatar att manövrera bilen i trånga utrymmen. Jag behöver spejs.

No comments yet

Lämna en kommentar